Пројектна настава „Сусрет са Јапаном“

Пројектна настава „Сусрет са Јапаном“ започела је у септембру 2020. и завршила у јануару 2021. године. Обухватила је више предмета: географију (Тања Плазинић 7/1 и 7/3), енглески језик – редовну и додатну наставу (Александра Ђорђевић 8/3, 7/3; Светлана Милентијевић 6/3, 7/1) техничко и технологију (Драган Јосиповић 8/4), српски језик и књижевност (Марија Мијаиловић 7/1, Биљана Кнежевић 7/3), ликовну културу (сва одељења млађих разреди на часу ликовне културе и ликовне секције) и час одељенског старешине (сва одељења старијих разреда).

У току реализације пројекат је имао више фаза:

1. Географија – наставница Тања Плазинић успоставила је сарадњу са ученицима из Кашивазакија (Јапан), града-домаћина наше ватерполо репрезентације на Олимпијским играма, те је прва активност била отварање изложбе радова ученика из Јапана. На часовима редовне наставе ученици седмог разреда обрађивали су културне и географске особине Јапана и својим друговима у Јапану писали поруке подршке. Презентацију која је коришћена на часу можете погледати ОВДЕ.

2. Енглески језик – ученици 7/3 и 8/3 са наставницом Александром Ђорђевић и ученици 6/3 и 7/1 са наставницом Светланом Милентијевић поруке написане на српском језику превели су на енглески. Презентацију са порукама наших ученика можете погледати ОВДЕ.

3. Техничко и технологија (Драган Јосиповић 8/4), ученица овог одељења Анђела Јањић припремила је видео упутство „Како направити ждрала – оригами техника“.

4. Српски језик и књижевност – ученици 7/1 са наставницом Маријом Мијаиловић вежбали су говорну културу инспирисани цртежима подршке приспелим из Јапана: упознали су се са занимљивостима из јапанске традиције. "Мала књига о Јапану" послужила је ученицима да се боље упознају са културом ове земље и да се припрема да изражајно и интерпретативно говоре о неком јапанском празнику или обичају. Оно што је ученицима из културе ове земље било најзанимљивије представљено је на паноу. У изради паноа ученици су имали подршку наставнице српског језика. Вођени упутством за израду ждрала, ученици су самостално направили свој примерак и тако дали допринос заједничком циљу - израда 1000 ждралова за испуњење жеље.
Како писати хаику

5. Сва одељења млађих разреда на часу ликовне културе и часу ликовне секције форматизовали су папире за израду оригами ждралова и цртали своје жеље и доживљај Јапана. Најуспешнији радови изложени су у холу школу под именом „Сусрет са Јапаном“, а од осталих су ученици старијих разреда направили ждралове, који су изложени такође у холу.

6. У овом пројекту учествовала су сва одељења старијих разреда: они са на часу одељенског старешине или додатној настави из енглеског језика правили ждралове оригами техником и тако дали свој велики допринос реализацији овог пројекта.


Финални продукт пројекта „Сусрет са Јапаном“ можете видети на инстаграм профилу наше школе.