Menu

Информације везане за наставу и ваннаставне активности ученика



Материјал за инклузију (ИОП)



Списак уџбеника
који ће се користити у Основној школи "Десанка Максимовић" у школској 2024/2025. години



План читања лектире за школску 2023/2024. годину


Распоред звоњења у школској 2023/2024.

Преподневна смена Поподневна смена
1. час 8.00-8.45 14.00-14.45
2. час 8.50-9.35 14.50-15.35
Велики одмор 9.35-10.00 15.35-16.00
3. час 10.00-10.45 16.00-16.45
4. час 10.50-11.35 16.50-17.35
5. час 11.40-12.25 17.40-18.25
6. час 12.30-13.15 18.30-19.15
7. час 13.20-14.00 19.15-20.00



Календар такмичења за школску 2023/2024. годину


Блогови – помоћ при учењу

Уколико желите да допуните своје знање из неког предмета или надокнадите пропуштено градиво, помоћ и додатне информације можете пронаћи и на блоговима наставника школе.

  • Наставник Владимир Стојановић на свом блогу Tехничко и информатичко образовање нуди корисне информације у вези са редовном наставом и секцијом Ардуино.
  • Наставница Тања Плазинић на блогу Географија за тебе нуди обиље материјала за учење и игрица за вежбање, као и занимљивости са часова. Наравно, ту су и географске занимљивости.
  • Наставница Биљана Кнежевић на блогу Српски, мој језик објављује корисне информације за свакодневни рад и савете, представља ученика недеље-месеца, као и матирајал за учење са игрицама за вежбу.

Завршна приредба Драмске секције

Поводом завршетка школске године, полазници драмске секције, коју води учитељица Наташа Јовановић, одржали су 29. 5. 2024. завршну представу под називом „Прича о кактусу брадоњи“. Публику су чинили предшколци и ученици млађих разреда парне смене.

Млади глумци су показали велику посвећеност и мотивацију, како на самој сцени, тако и током проба. Публика је препознала залагање и труд и наградила то великим аплаузом, као и осмесима.

Део приредбе можете да видите на нашем инстаграм и Тик ток профилу.

→ Read in English


Ускршње дружење предшколаца и четвртака

У среду 24. 4. 2024. године, на часу ликовне културе у IV/1 гостовали су наши предшколци са својом васпитачицом Милицом Латиновић. Како нам предстоји највећи хришћански празник, коме се сва деца радују, тема часа је била везана за осликавање Васкршњих јаја. Том приликом, старији другари су помагали својим будућим наследницима да помоћу различитих ликовних техника осликају различита јаја. Неко је украшавао бојанке, неко је фарбао јаја од стиропора, а неко права јаја.

Дружење је протекло у правој претпразничној, ведрој и веселој атмосфери.

→ Read in English


Ускршња радионица у I и II разреду

У сусрет Ускршњим празницима, наставница енглеског језика, Јелена Ђорђевић, организовала је радионице на часовима енглеског у првом и другом разреду. Ученици су на часу цртали, бојили и украшавали ускршње мотиве попут јаја и зека, а и правили су круне у облику зечијих ушију, које су потом цео дан поносно носили кроз читаву школу.

Easter workshop in grades I and II

In anticipation of the Easter holidays, the English language teacher, Jelena Đorđević, organized workshops during English classes for the first and second grades. Students drew, colored, and decorated Easter motifs such as eggs and bunnies, and they also made crowns in the shape of bunny ears, which they proudly wore throughout the school all day.


Сатићи од чаша

Ученици I/2 су на часу ликовне културе направили сатиће од картонских чаша. Час је повезан са причом о рециклирању, односно о пренамени већ коришћених предмета, како бисмо дали допринос и смањили загађивање природе одбацивањем предмета за једнократну употребу.

Сатићи су били прави хит, деца су их носила цео дан у школи.

→ Read in English


Музичка култура у II/4

У понедељак, 22. 4. 2024, у оквиру менторског рада, учитељица Јелена Ђорђевић је одржала час музичког у II/4. Овом приликом, обрађивали су народну песму „Ја посејах лубенице“.

На почетку часа, учитељица Јелена је свирала на клавиру делове песама које су ученици раније већ обрадили, а њихов задатак је био да препознају и отпевају дате песме. Након загревања гласних жица, уследила је обрада нове народне песме – „Ја посејах лубенице“ применом методе учења по слуху. Када су савладали певање, уследила је и игра, па су тако до краја часа склопили читаву кореографију. Како је час реализован у музичком кабинету, ученици су имали прилику да изведу кореографију и на бини.

С обзиром на неуобичајени амбијент, као и слушање, певање и играње уз живу музику, може се рећи да је овај час ученицима био и више него интересантан.

→ Read in English


Дан планете Земље у I/4

На часу Света око нас у I/4 обележен је Дан планете Земље - 22.април. Активности су започете уз песму посвећену очувању природе, коју ученици већ знају из вртића и са радошћу је певају и играју уз њу. Затим је поведен разговор о томе на који начин они могу утицати да се смањи загађење. Сви су се сложили да би рециклажа била један од видова смањења загађења. Како би већ кренули да развијају ту навику, ученици су добили задатак да по групама направе одељенске канте за рециклажу. На крају часа су разврставали отпад у одговарајуће канте.

→ Read in English


Час ликовне културе у IV/1

На часовима ликовне културе у априлу 2024. ученици IV/1 су се уз помоћ своје учитељице Данице Петровић Станисављевић упознали са основним одликама кубизма и постимпресионизма у сликарству. Посматрајући слике Ван Гога и Пикаса, ученици су ширили свест о томе какви све ефекти могу да се постигну једном четкицом, комбинујући само различите покрете. Те покрете су потом покушали да опонашају и створе своја постимпресионистичка или кубистичка дела.

С обзиром на то колико су били усмерени на рад, рекло би се да су им ова два сликара (правца) привукла посебну пажњу. Од готових радова су направили одељенску изложбу.

→ Read in English


Обликовање простора у II/3

На часу ликовне културе 11. 4. 2024, ученици II/3 су се са својом учитељицом Достаном Павловић бавили темом архитектуре и урбанизма. Најпре су погледали видео презентацију „Најпознатије грађевине света“, након које су добили задатке за групни рад. Свака група је од донетог материјала правила одређену грађевину, препознатљиву у њиховом крају, коју су потом украшавали бојењем, колажирањем, лепљењем фотографија и сл. Готове радове су потом саставили у једну целину – макету која представља „Наше насеље“, а коју су потом изложили у холу школе.

Часу су присуствовали и дали свој допринос у раду и родитељи Ивана Грујић и Милица Скопљак, као и учитељица Даница Петровић Станисављевић.

→ Read in English


„Девојка са бисерном минђушом“ из кичице V/2

На часовима ликовне културе ученици развијају способност посматрања, опажања, као и стваралачког и критичког мишљења. Ученици V/2 су своја знања и искуства успешно преточили у практичан рад на тему ,,Девојка са бисерном минђушом“. Користили су технику темпере и тако изразили своје сликарске вештине, осећај за естетику и детаље. На крају часа се врши и естетска анализа радова, чиме се подстиче проширивање и продубљивање способности опажања, доживљаја и вербалног дефинисања и описивања онога што виде.

Read in English →


Сађење „баште“ у I/2

Ученици I/2 су са својом учитељицом Миланом Ђурић цртали кућице на часу Ликовне културе, које су потом пластифицирали, а затим су на часу Света око нас правили окућницу са баштом, у коју су посадили омиљено цвеће у складу са наставном темом „Биљке“. На овај начин је корелирано градиво два наставна предмета, а ученици ће, поред креативности, развити и функционално знање кроз сађење и гајење биљке из семена, заливање и праћење њеног раста.

Процес настанка башти можете да видите и на нашем Инстаграм профилу.

Read in English →


Још једно обележавање Масленице у «Десанки»

асленица је један од најрадоснијих и најомиљенијих празника у нашој школи. И ове године, обележавање Масленице у нашој школи су организовали ученици старијих разреда који уче руски језик и наставница руског Слободанка Марковић.

Часови руског језика у свим одељењима су били посвећени обележавању Масленице уз презентације ученика и снимке уживо са руских канала (о томе како се у Русији слави овај празник), као и уз такмичења у школском дворишту у забавним и традиционалним народним играма.

Програм за ученике млађих разреда су припремили старији другари. Они су их упознали са традицијом и обичајима у недељи Масленице, говорили су о значају праштања, тражења опроштаја и помирења. Сви заједно су се играли и забављали кроз: квиз знања о празнику, асоцијације, такмичења у забавним играма - окретање палачинки, брзина склапања/расклапања матрјошки... Заступљене су биле и традиционалне народне игре које су заједничке српском и руском народу, као што су: трка у врећама, три ноге, надвлачење конопца, прескакање конопца и друге... Ученици су показали изванредну борбеност и спретност.

Након свих активности, школа је мирисала на палачинке, које симболизују Сунце. Ученици који уче руски језик су сваки дан припремали палачинке и делили осталим ученицима и наставницима у школи.

Део атмосфере у данима прославе можете да видите на нашем Тик ток профилу.

Сазнај више → Read in English →


Обнављање рељефа у II/3

На часу Света око нас ученици II/3 су са својом учитељицом Достаном Павловић утврђивали градиво о рељефу тако што су користили глобус, географску карту и моделе рељефа које су сами направили. Помоћу ових средстава, подсетили су се шта то чини рељеф, који су његови облици, за шта су погодни одређени облици рељефа, како називамо делове узвишења и сл. На крају часа, хорски су изговарали слогане о свом крају.

Час је протекао у динамичној атмосфери, што можете видети и на снимку на нашем Тик ток профилу.

Renewing Relief in II/3

During the "World Around Us" class, students of II/3, along with their teacher, Dostana Pavlović, reviewed the material on relief by using a globe, a geographical map, and relief models they made themselves. With the help of these resources, they recalled what constitutes relief, its forms, which forms of relief are suitable for certain purposes, how we name parts of elevations, etc. At the end of the class, they chanted slogans about their region in unison.

The class unfolded in a dynamic atmosphere, as can be seen in the video on our TikTok profile.


Међународни дан броја Пи

Поводом Међународног дана математике и дана броја Пи, ученице петог и шестог разреда су се на математичкој секцији са наставницом математике Наташом Милошевић, забављале уз разне игре.

Док је у позадини свирала Пи песма, ученице су низале перлице и правиле Пи наруквице, такмичиле се која ће ученица написати највише Пи речи и правиле математичке слагалице. Било је још игара али мало времена, тако да смо остале игре оставиле за наредне часове математичке секције.

Сазнај више → Read in English →


Одељење II/3 за своје даме

Ученици II/3 су на часовима ликовне културе вредно припремали поклоне поводом 8. марта. Своје рукотворине су углавном даровали мамама, бакама, али и учитељицама. Њихове креације можете да видите на сликама.

→ Read in English


I/4 негује лепе особине

Ученици I/4 са својом учитељицом Аном Јездић ове седмице обрађују позитивне особине. Кроз различите активности на часу одељењског старешине, као и на часовима српског језика кроз обраду особина ликова у текстовима, говоре о овој теми. Ученици подстакнути разговором пишу дипломе трудећи се да истакну позитивну особину друга коме је намењена. На часу ликовне културе са радошћу праве и велику диплому за цело одељење.

Read in English →


Дигитални свет у II/1 и II/3

На часу дигиталног света, ученици II/1 и II/3 су учили како да раде у програму Paint 3D. Циљ овог часа је био да оснажи ученике у коришћењу дигиталних алата и технологија кроз креативно изражавање. Цртајући и бојећи различите облике, ученици додатно развијају и усавршавају своје дигиталне вештине, развијају креативност бојењем и обликовањем, а и континуираним коришћењем технологије јачају самопоуздање. Такође, ученици уче о важности одговорног коришћења интернета док уживају у активности бојења и стварања дигиталних уметничких дела.

Кроз овај предмет се настоји да се ученици подстакну да развију позитиван однос према технологији, као и да је користе на креативан и продуктиван начин.

Read in English →


Коришћење дигиталних алата у инклузији

У оквиру пројекта “Еразмус - Дигитализација за све”, ученици кроз разне дигиталне апликације упознају и уче математику на нов и занимљивији начин. Ученици, који наставу похађају по инклузији, на овај начин брже и лакше уче и самим тим су и мотивисанији за савладавање нових садржаја.

Read in English →


Кад се мале руке сложе све се може

У сусрет 8. марту, ученици одељења IV/3 су на часу ликовног правили сапуне за дар својим мамама. Ту прилику су искористили да се подсете градива из природе и друштва и обнове знања о смешама, а потом су се и сами опробали у прављењу смеше за сапун.

Сам процес прављења сапуна је прилагођен деци, радили су са природним, потпуно безоопасним састојцима, тако да су ученици могли да осете праву магију креирања сапуна. На крају су с поносом уживали у ономе што су сами направили, са пуно љубави упаковали своје производе, направили честитке и поклонили мамама за Дан жена.

Цео процес израде је надгледала и водила учитељица Јелена Чедић.

Read in English →


Спортска гимнастика

У склопу наставе физичког и здравственог васпитања, спортска гимнастика заузима добар део програма. У данашње време, када су деца везана за телефоне и компјутере и много времена проводе седећи, ови елементи активирају и мишићне групе које је неопходно додатно јачати или истезати. Елементи гимнастике извођењем и вежбањем повећавају гипкост, еластичност, окретност, побољшавају оријентацију и јачају важне мишићне групе.

Такође важна је и међусобна сарадња јер су асистенција и чување јако битни у гимнастици. Поред обавезних елемената, деца уче и неопходну асистенцију и међусобно чување.

На сликама су приказани само неки основни елементи партера: став на шакама, став на лопатицама, шпага, мост.

Read in English →


Пројектна настава из енглеског језика у V/1 и V/2

Одељења V/1 и V/2 су, уз вођење наставнице Јелене Ђорђевић, учествовала у пројектној настави на тему "Animals". Ученици су имали за задатак да у Power Point презентацији представе једну животињу коју воле или која има је због нечега интересантна и да о њој направе излагање на енглеском језику за своје другаре. На овај начин, ученици су вежбали изговор и дикцију на страном језику, ширили свој вокабулар, а и међусобно се ближе упознавали и ширили своја знања о животињама.

Снимак ученичких презентација можете да погледате на на нашем Тик ток и Инстаграм профилу.

Read in English →


ВЕРСКА НАСТАВА У ОШ „ДЕСАНКА МАКСИМОВИЋ“

На часовима верске наставе у ОШ „Десанка Максимовић“ трудимо се да нам сваки час буде нов, радостан и креативан доживљај. Кроз цртање, песму, игре асоцијација и квиза, драмске приказе и коришћењем савремених аудио-визуелних материјала, упознајемо се са нашом православном вером, културом и историјом. Учимо о значају светиње живота, љубави према другоме и свету који нас окружује. Учимо се и чувању једни других, природе, наше вере, културе и светосавске традиције. Развијамо своје таленте и врлине стварајући заједно.


Дружење предшколаца са четвртацима

На часу физичког васпитања IV/2 и IV/4 у посету су дошли предшколци са својом васпитачицом Невенком Рокнић из вртића „Дечији луг“. Заједно са својим старијим другарима, све време су активно учествовали у активностима. Иако знатно млађи, показали су да истрајност и такмичарски дух и те како могу да надоместе разлику у висини и снази.

Час је свима пролетео, па сви једва чекају неко наредно дружење.

Read in English →


„Шаренорепа“ у II/2

У уторак, 21. 2. 2024, у оквиру менторског рада, учитељица Марта Милановић је одржала час српског језика у одељењу II/2. Том приликом, обрађивали су бајку „Шаренорепа“ Гроздане Олујић.

Кроз метод вођеног читања, сви ученици су активно учествовали у анализи и интерпретацији бајке. На тај начин, развијали су машту, која је важан фактор за развијање способности разумевања књижевне врсте и испољавања критичког мишљења. Кроз групну дискусију и креативне задатке, ученици су подстакнути да доживе бајку на нов начин, истовремено обнављајући и проширујући своје знање о њеним елементима и карактеристикама.

На крају часа и сами ученици су признали да су током часа заборавили да су у школи, већ су имали утисак да су и сами упловили у бајку.

Read in English →


Шестаци воле геометрију

Ученици шестог разреда уживају у геометрији. Конструишу заједно са наставницом математике Наташом Милошевић различите врсте троуглова користећи оловку, лењире и шестар. На овај начин ученици се оспособљавају за прецизност у мерењу, цртању и геометријским конструкцијама. Такође, развијају и позитивне особине као што су систематичност, упорност, тачност, уредност, самоконтрола и смисао за самосталан рад. Конструкција у геометрији има велики образовно-развојни значај јер се тиме, на нивоу наставе, доказује егзистенција геометријских објеката чији су елементи задати. Ученици су се максимално трудили да сваки задатак ураде перфектно тачно и прецизно. Наравно, ни мало шале није на одмет, јер треба показати да математика није страшна, већ прелепа и врло интересантна наука.

Сазнајте више →

Read in English →


Пројектна настава из географије


Примена дигиталних алата на часовима енглеског језика у VIII/1

У оквиру пројектне наставе из енглеског језика, 27.12.2023. је у VIII/1 одржан час енглеског језика са темом „Имагинарни футуристички градови“.

Уводни део часа посвећен је утврђивању градива усвојеног на претходним часовима, а то је урађено кроз игрицу-квиз у алату Kahoot. Ученици су за овакав вид утврђивања градива веома заинтересовани и увек радо учествују у тим активностима. Воле да се такмиче, а посебно се радују подијуму на самом крају квиза где се јасно види који су ученици били најуспешнији.

Час је одржала наставница Александра Ђорђевић, a часу је присуствовала наставница математике, Тамара Живковић.

Read in English →


Пројектна настава у трећем разреду из енглеског језика

Последња недеља првог полугодишта у одељењима 3/1 и 3/3 била је посвећена пројектној настави, чија су тема празници Божић и Нова година. Ученици су на часовима енглеског језика, уз вођство своје наставнице, Александре Ђорђевић, проширили речник из ове области, уживали су у песмицама и разним играма са овом тематиком. Акценат је стављен и на културолошке разлике у обичајима везаним за прославу ових празника, а размењивана су и искуства везана за то како ученици ова два празника прослављају у оквиру својих породица. Такође, имали су могућност да своју креативност искажу тако што ће направити неки од симбола везаних за Божић и Нову годину и свој рад представити пред одељењем, што им се посебно допало. Атмосфера на часовима је била весела и као таква представљала је прави увод у празнике који су уследили.

Read in English →

Резултате ученичког рада можете видети овде:


Играчке од рециклираног материјала

У току последње две недеље новембра, ученици одељења 3/1 и 3/3 су се на часовима енглеског језика бавили темом играчака са наставницом Александром Ђорђевић. Посебна пажња посвећена је значају рециклаже, односно начинима на који се од рециклираног материјала могу направити играчке. Ученици су добили могућност да своје креативне идеје спроведу у дело, направе своје играчке и представе их другарима и другарицама у свом одељењу. На тај начин увежбавали су језичке структуре за именовање и описивање играчака, говорећи шта су направили, од ког је материјала играчка направљена и које је боје.

Read in English →

Њихови радови, као и представљања играчака, могу се видети у кратком видео снимку:


„Бајка о рибару и рибици“ кроз међупредметну корелацију

На часовима Српског језика у другом разреду предвиђена је обрада Пушкинове "Бајке о рибару и рибици". У циљу међупредметне корелације, учитељица 2/1, Марија Ђурђевац, са својим ученицима је обрадила исту тему и на ЧОС-у, на коме је ученицима пројектаовала истоимени цртани филм, а потом су на часу Дигиталног света правили стрип у веб-апликацији Pixton. Ова апликација пружа ученицима јединствен начин да креирају приче, демонстрирају учење и лакше упамте градиво из било ког предмета кроз дигиталне стрипове.

Read in English →


Учимо лепо понашање уз подршку дигиталних алата

У оквиру пројекта „Еразмус+“, психолог школе Бранка Митровић Јосиповић одржала је у одељењу 3/2 радионицу на тему ,,Лепо понашање - бонтон“. Радионицом је било обухваћено лепо понашање у различитим ситуацијама и на различитим местима, а поред наставних листића, ученици су имали прилику да провере своје знање и путем дигиталних квизова у Wordwall алату.

Будући да одељење похађа и један ученик који наставу похађа по ИОП-у 2, све активности су биле прилагођене њему и он је радо учествовао у решавању квизова. Час је започео квизом о примереном и непримереном понашању, након кога су ученици радили на наставном листићу сходно својим интересовањима а након тога су се упознали са апликацијом виртуелног љубимца пса који је омиљена животиња ученика који наставу похађа по посебном програму. Он је имао задатак да се током часа "брине" о свом љубимцу кроз апликацију и да на тај начин научи које је лепо и адекватно понашање према животињама. Приликом планирања реализације радионице, узета су у обзир његова интересовања и афиниитети, што је једна од препорука предавача на курсу "Посебне потребе: изазови инклузије“.

Час је завршен заједничким учешћем у квизу свих ученика на тему пристојног понашања у школи. Радионици је присуствовала и Ивана Богдановић, одељенски старешина 3/2.

Read in English →


Угледни час из историје и верске наставе

У понедељак, 20.11.2023. одржан је угледни час из историје и верске наставе на тему „Стари исток – религија и култура“. Час је одржан у одељењу 5/2 од стране наставнице историје, Зорице Јовић и наставнице верске наставе, Данијеле Рајак. Часу су присутвовали директор Школе, Катарина Стјепановић, психолог Школе, Бранка Митровић Јосиповић, наставница географије, Ивана Радичевић, наставница хемије, Душанка Јочић, наставнице енглеског језика, Александра Ђорђевић и Наташа Веселиновић, као и наставнице математике, Тамара Живковић и Анђела Милетић.

Уз бројне интерактивне активности, ученици су на занимљив и иновативан начин, систематизовали и утврдили градиво везано за религију и културу Старог истока. Учествујућу у асоцијацијама, Word wall квизу, као и кроз рад у групи и пару, ученици су утврдили, али и научили пропуштено кроз забавну и сарадничку активност свих ученика.

На крају часа, ученици су, али и сви присутн, оценили час као веома успешан и изразили жељу да се такав вид наставе понови.

Read in English →


Погледајте видео на нашем youtube каналу →


Угледни час из енглеског и немачког језика

У оквиру Еразмус+ пројекта „Дигитализација за све“, 24. 11. 2023. у одењељу 6/4 одржан је угледни час из енглеског и немачког језика на којем је приказно коришћење дигиталних алата и апликација. Oбрађена је наставна јединица Was musst du zu Hause tun на немачком језику, односно Talking about prohibition and obligation на енглеском језику. Циљ часа је био да ученици увиде сличности и разлике између немачког и енглеског језика, посебно при употреби модалног глагола и да прошире своје знање речи из оба језика и те речи користе у говору и писању.

Сазнај више →


Којом брзином ходају шестаци

Ученици 6. разреда су са наставницом Даниелом Самарџијом радили пројектни задатак из физике "Којом брзином ходам". Имали су за задатак да одаберу део пута од куће до школе за који ће да измере дужину и број корака који направе на тој деоници, као и време које им је потребно да пређу дату раздаљину. Практичним радом су потом израчунавали брзину свог ходања. Своје радове су презентовали на врло занимљив и креативан начин, описивавши успут и начин свог кретања и догодовштине које су их задесиле на током извршавања задатка.

Read in English →


Међународни дан толеранције - 16. новембар

→ Read in English

Дан толеранције 2023

Једна од активности приликом обележавања Дана толеранције у 2023/2024. школској години, била је и упознавање са концептима толеранције и дискриминације. Ученици 5/4 су имали прилику да се кроз презентацију Министарства просвете, израђену у сарадњи са Повереником за заштиту равноправности, упознају са овим концептима и схвате њихов значај кроз разноврсне примере. Посебно је истакнут значај поштовања и уважавања различитости у сваком смислу.


Дан толеранције у 4-1 и 4-4

На часу грађанског васпитања, 15.11.2023. године, ученици 4-1 су разговарали са својом учитељицом Даницом Петровић Станисављевић на тему "Толеранција". На часу Одељењског старешине 17.11.2023. уследио је наставак разговора на исту тему али у присуству више ученика. Трагали су за речима које претходе речи ТОЛЕРАНЦИЈА али које уједно и произилазе из те речи. Ученици су активно учествовали у дискусији, наводили примере толерантног понашања, предлагали речи а затим их бојили и украшавали на свој начин.

Исту тему обрадили су и ученици 4-4 са својом учитељицом Бојаном Зечевић на часу Одељењског старешине 16.11.2023. године и тако обележили Дан толеранције.

Резултат дискусије на тему ТОЛЕРАНЦИЈА је наш заједнички пано који се налази у учионици 4-1 и 4-4.


Дан толеранције на часу математике у 5/3

Дана 16.11.2023. наставница Тамара Живковић је одржала час математике у одељењу 5/3. Како се на овај дан обележава светски Дан толеранције, градиво је повезала са актуелном темом. Кроз квиз Асоцијације, ученици су се упознали са датим појмом, особинама које одликују толерантне особе, као и значају саме толеранције. На крају часа, осим из математике, ученици су проширили свест и о томе како и на чему могу да раде на себи како би постали, не само учени, већ и бољи људи.


Час одељенске заједнице у 6/4

У четвртак, 26.10.2023, на часу одељењске заједнице у 6/4 ученици Лазар Димитријевић и Немања Аксић одржали су презентацију на тему „Начини понашања у различитим ситуацијама“. Часу су присуствовале директор школе Катарина Стјепановић и психолог Бранка Митровић Јосиповић. Након презентација развила се врло жива дискусија. Директорка је описала једну проблематичну ситуацију, а задатак ученика је био да кажу на који начин би они одреаговали у таквој ситуацији и да образложе свој одговор. Ученици су понудили доста креативних одговора, а најбољи су похваљени од стране директорке, психолога и самих ученика.

Час је водила одељенски старешина Дубравка Јеремић.

Read in English →


Час ликовног у II/4

Ученици II/4 су се са својом учитељицом Наташом Јовановић играли на часу ликовног правећи различите животиње колажирањем сувог лишћа. Рад се одвијао по групама, тако да су ученици на овом часу, осим испољавања креативности, јачали и сарадничке способности, развијали организационе вештине, вежбали фину моторику, стрпљење и међусобно уважавање.

Резултате тимског рада можете видети на фотографијама.

Read in English →

Час музичког у I/4

Инспирисани јесени, ученици I/4 су на часу музичког, са својом учитељицом Аном Јездић, обрађивали песму „Јесења соната“. Певајући и плешзћи уз њу развијали су осећај за ритам и покрет. Такође, ову тему су пренели и на час ликовног на коме су, инспирисани музиком, различитим техникама цртали и бојили на тему јесени. У креирању својих радова применили су и знања о линијама и геометријским облицима која су стекли на часовима математике.

Погледајте видео →

Read in English →


Дигитални свет у 2-1

Ученици 2-1 су на часу Дигиталног света, са учитељицом Аном Стојановић, учили како да направе и обоје слику. Користили су програм за цртање и бојење (Paint). Радило се тако што је један ученик започео слику, а сваки следећи додавао још детаља. Ученици су сртпљиво и са лакоћом бирали облике и боје које ће користити, као и четкицу или оловку за цртање све док нису добили комплетну слику.

Циљ часова Дигиталног света јесте оспособљавање ученика да самостално и безбедно користе дигиталне уређаје, док је конкретнији циљ овог часа коришћење одређеног програма.

Read in English →


Пројектна настава „Животно станиште људи у праисторији“

Ученици одељења 5-2 и 5-3 су у оквиру пројектне наставе из историје направили сојенице и земунице. На претходном часу наставница Зорица Јовић их је упознали са праисторијом, одликама тога доба и животом првих људи. Потом су стечено знање применили у пракси користећи материјале које су могли да користе људи тог времена, као што су: дрво, камен и глина. Сви су били изузетно креативни и похваљени од стране наставнице. Радови ученика су изложени у холу школе.

Read in English →



Тематска недеља

"Заједно смо јачи"

Извиђачи

Сазнај више →

Географија 6/1 и 6/3

Сазнај више →

Географија 7. разред

Сазнај више →

Географија 8. разред

Сазнај више →

Географија

Сазнај више →

Историја 7/3

Сазнај више →

Историја 7/2

Сазнај више →

Историја 5/4

Сазнај више →

Историја 5/2

Сазнај више →

Техника и технологија

Сазнај више →

 

Млађи разреди


У току другог полугодишта школске 2022/2023. године ученици 6/1 реализовали су пројектну наставу из српског језика и књижевности у сарадњи са наставницом Биљаном Кнежевић.

Сазнај више →


Површина четвороугла уз помоћ дигиталних алата

Угледни час из математике у оквиру реализације Еразмус+ пројекта “Дигитализација за све” одржала је 6. јуна 2023. у 6/3 наставница Тамара Живковић. Ученици су на часу увежбавали израчунавање површине четвороугла. За припрему овог часа наставница је користила је алате Adobe exspress (где је креиран web за област четвороугла), Comica (за креирање стрипа о четвороуглу), Geogebra (за цртање четвороугла са његовим основним елементима), Kahoot (за квиз) и Гугл упитник (за евалуацију часа). Причу о четвороуглу и начин на који су употребљени ови алати можете видети на линку. Делове часа можете видети и на нашем каналу.

Часу су присуствовали Бранка Митровић Јосиповић, психолог школе, Биљана Кнежевић, професор српског језика, Душанка Јочић, професор хемије, Александра Ђорђевић, професор енглеског језика и гости-ученици 5/1.

Сазнај више о току часа...

Угледни час из српског језика у 5/3: Стеван Сремац у стрипу

Дана 2. 6. 2023. године наставница Марија Вуковић је, у оквиру Еразмус+ пројекта „Дигитализација за све“, одржала угледни час из српског језика на којем је приказала коришћење дигиталних алата и апликација. Часу су присуствовале Биљана Кнежевић, наставник српског језика и књижевности, Горана Вукић, школски дефектолог, Тамара Живковић, наставница математике, Славица Ћуковић, наставница српског језика и књижевности и Наташа Веселиновић, наставница енглеског језика.

Наставна јединица која је обрађена је приповетка „Чича Јордан“ Стевана Сремца.

Час је започео видеом о животу и стваралаштву Стевана Сремца. Ученици су имали прилику да виде која Сремчева дела су екранизована. То је била прилика да схвате да су се кроз домаће филмове већ сусрели са стваралаштвом овог писца, што је могло да их мотивише на читање и анализу још једног његовог дела.

Сазнај више о току часа...


Угледни двочас из ликовне културе у 4/2: Положај елемената у композицији - креирање стрипа

Дана 2.6.2023, учитељица Милана Ђурић је, у оквиру пројекта „Дигитализација у настави“, одржала угледни двочас из ликовне културе на којем је приказала коришћење дигиталних алата и апликација. Часу су присуствовале Бранка Митровић Јосиповић - психолог школе, Горана Вукић - дефектолог, Ивана Живановић - учитељица, Ана Јовановић - учитељица и Сања Исаиловић - учитељица.

Наставна јединица која је обрађена је “Положај елемената у композицији-креирање стрипа“ у оквиру теме Композиција.

Час је започет аналогном причом. Ученици су смишљали заједничку причу, тако што је сваки наредни ученик настављао причу претходног детета, али уз добијену реч коју је морао да искористи у креирању своје приче. Затим су ученици слушали причу направљену у програму Audacity. На основу приче било је потребно сложити слике на табли. Такмичило се двоје одабраних ученика. Победник је било дете које је прво сложило слике по реду.

У главном делу часа ученици су креирали своје стрипове на основу припремљеног туторијала за коришћење апликације Comica, a на основу приче коју су смислили на претходним часовима српског језика говорне и писмене вежбе. Пре него што су се упустили у креирање стрипа, погледали су фотографије разних стрипова на Аdobe Express страници. Готове стрипове слали су учитељици на Вајбер групу како би се одштампали њихови радови.

На крају су ученици своје одштампане црно-беле стрипове лепили на папир из блока и бојили их. Завршни део часа ученици су искористили да презентују свој рад тако што је он био пројектован на белој табли, а ученици су, уз пројекцију, причали своју причу по којој је и настао стрип.


Охрабривање – час превентивно-корективног рада уз употребу дигиталних алата

У оквиру рада ученика којима је потребна додатна подршка 2. јуна 2023. одржан је час корективно-превентивне вежбе „Охрабривање“ кроз саветодавно-инструктивни рад. На овом часу дефектолог Горана Вукић применила је дигиталне алате којима су наше колеге овладале на Еразмус + пројекту и представиле колективу саме алате и начин примене у настави. Циљ овог часа је био проширивање старих и усвајање нових знања о руковању апликацијама, коришћење интернета у образовне сврхе, отклањање или ублажавање сметњи у развоју у области говорно-језичког и когнитивног функционисања, интерперсоналне комуникације и социјалних интеракција и подстицање развоја одређених психичких и физичких функција. Овај час реализован је у корелацији са информатиком и српским језиком и књижевношћу.

Продукт рада са овог часа показао је да је ученица шестог разреда В. З, успешно користила и развијала креативно и стваралачко мишљење, ојачала своје самопоуздање, самостални рад стимулисан, као и самоактуелизација личности.

Сазнај више о току часа...




Школа у школи

Учитељица наше школе Драгица Станимировић отворила је јутјуб канал на коме већ више година успешно бодри своје ђаке, а и родитеље. Неуморно им помаже обрађујући различите теме, од тога како да лако науче неку наставну јединицу до савета родитељима како да прођу све проблеме и оснаже своје дете за школски живот и одрастање. Ево неких занимљивих тема:

Игра меморије

За ову игру меморије, коју је Class dojo водич препоручио, потребно је почетно знање енглеског језика. Уколико неко од укућана, старији брат или сестра желе да помогну и желе са вама да вежбају своју концентрацију и моћ памћења, проведите корисно заједничко време.

У видео снимку је дата једна слика - важно је да уочите што више детаља на њој. Након неколио секунди, водич ће вам постављати питања како би проверио вашу моћ запажања. Срећно!

Колико је моћан ваш мозак – проверите сами!

У овој игрици моћи ћете да се тестирате у такозваном Струповом тесту. Он ће вам показати колика је моћ ваше концентрације. Све што треба да радите јесте да одговорите којом бојом је написана реч. Није тешко, зар не?!

Пробајте до ког нивоа можете стићи и забавите се!


Подршка родитељима


Како организовати време -
савети педагога и психолога за ученике


Предмети
и подршка у учењу


Едмодо - учење на даљину

Школска библиотека

Смернице за учење

Стилови и технике учења

Српски језик

Енглески језик

Руски језик

Историја

Географија

Техничко