Списак уџбеника
који ће се користити у Основној школи "Десанка Максимовић" у школској 2024/2025. години
Распоред звоњења у школској 2024/2025.
Преподневна смена | Поподневна смена | |
---|---|---|
1. час | 8.00-8.45 | 14.00-14.45 |
2. час | 8.50-9.35 | 14.50-15.35 |
Велики одмор | 9.35-10.00 | 15.35-16.00 |
3. час | 10.00-10.45 | 16.00-16.45 |
4. час | 10.50-11.35 | 16.50-17.35 |
5. час | 11.40-12.25 | 17.40-18.25 |
6. час | 12.30-13.15 | 18.30-19.15 |
7. час | 13.20-14.00 | 19.15-20.00 |
У петак, 29. новембра 2024. године, у одељењу 6/4 одржан је угледни час из географије који су припремили и изводили ученици ове школе. Час је био посвећен теми миграција становништва у Европи, Америци и Африци, а водила га је наставница Снежана Трнавац.
Ученици одељења 7/4 су на угледном часу хемије, који је одржан 28. новембра, показали своју изузетну креативност у спајању теоријског знања и практичних вештина. Под вођством наставнице Душанке Јочић, овај час био је прави празник хемије, а ученици су се упустили у истраживање света атома кроз прављење модела атома различитих хемијских елемената.
Час је започео обнављањем основних појмова о структури атома, као што су језгро, електронски омотач, енергетски нивои и важност валентних електрона. Ученици су били подељени у пет група и, решавајући асоцијацију, показали и своје знање и такмичарски дух. Овај теоретски део часа био је савршена припрема за практични рад.
У понедељак, 25. новембра 2024. године, ученици одељења 6-4 имали су огледни час под називом „Кретање - шта нас спаја“, који је одржан у организацији наставнице физике Даниеле Самарџије и наставнице физичког и здравственог васпитања Весне Илић. Час је имао за циљ повезивање различитих појмова из области кретања кроз три забавне и образовне активности: „Зачарани круг физике“, „Направићу своју тркачку стазу“ и „Истезањем се крећем у пару“.
Активности су пажљиво осмишљене да буду у складу са узрастом ученика, који су били веома мотивисани и активно учествовали у свим задацима. Током часа, ученици су развијали тимски дух и такмичарску енергију, што је допринело динамичној атмосфери. Показали су значајан труд и ангажовање, а на крају је победничка екипа награђена за свој успех.
Угледни час
У петак, 15. новембра 2024. године, у одељењу 7/4 одржан је угледни час из историје и географије. На овом часу две наставника, Зорица Јовић, наставница историје, и Ивана Радичевић, наставница географије, спојиле су своје предмете, показавши да овакав начин наставе може бити веома интересантан и креативан. Ученици су били подељени у пет група, а свака је имала свог представника који је извештавао о напредовању своје групе.
Час је започео асоцијацијом како би ученици погодили тему, а затим су радили квиз знања у апликацији World Wall, што је допринело великој заинтересованости. Након тога, ученици су имали групни рад, који је протекао уз велики ентузијазам. Са циљем да упознају Химну Француске, Марсељезу, ученици су гледали кратак документарни филм.
Други део часа започео је песмом „Јелисејска поља“, коју су певали и наставници и ученици. Наставница географије, представила је културно-историјске знаменитости Париза и занимљивости француске културе. Ученици су радили истраживачки рад у групама, користећи QR кодове, чиме су се додатно упознали са француском историјом и културом.
Часу су присуствовали и бројни гости: Јелена Чедић, заменица директора, Бранка Митровић-Јосиповић, психолог, Драган Јосиповић, професор технике и технологије, Ирена Чанак, професор немачког, и Милана Ђурић, професор разредне наставе.
На крају, час је протекао у радној и веселој атмосфери, а ученици су изразили жељу да имају још сличних часова у будућности.
Овакав тип часова, који комбинује историју и географију, не само да мотивише ученике, већ им омогућава да се на креативан начин упознају са важним историјским и културним догађајима. Њихова активна укљученост и рад у групама показују да овакви часови могу допринети бољем разумевању и дубљем знању наставних садржаја.
Дана 28. октобра 2024. године, у одељењима 5/2 и 5/4 одржан је час под називом "Природна станишта људи у праисторији". Ученици су, под менторством наставнице Зорице Јовић, на изузетно креативан начин представили сојенице, земунце, пећине и колибе, користећи материјал из тог доба.
Најбољи радови су награђени одличном оценом. Ученици су показали велико интересовање за овакав практичан облик наставе и пожелели су да у будућности имају још овако занимљивих часова. Радови су изложени на првом спрату школе како би их видели остали ученици и наставници.
Овакав приступ настави не само да подстиче креативност и сарадњу међу ученицима, већ и доприноси дубљем разумевању историјских периода. Настава кроз практичне радове омогућава ученицима да развију своје вештине и уче на забаван и интерактиван начин.
Поводом Дечије недеље, 10. 10. 2024. су Часу одељенског старешине у 3-3 присуствовале маме Александра Томовић, Љиљана Стојановић и Марија Миленов. Оне су се потрудиле да деци улепшају дан тако што су направиле веома укусну воћну салату и лимунаду. Ученици су за то време решавали осмосмерке на рачунару, учествовали у игри меморије „Воће и поврће“ и читали занимљиве текстове о здравој исхрани. Пре послужења, заједно смо закључили да је здрава исхрана услов за добро здравље.
Час је био забаван, а воћна салата и лимунада права ризница витамина.
Хвала нашим драгим мамама на труду и што су нам улепшале овај дан!
Дана 23. септембра 2024. године у одељењу 3/1 одржан је огледни час са циљем примене технике „Шест шешира за размишљање“ ради подстицања критичког мишљења код ученика. Наставна јединица била је обрада басне „Цврчак и мрав“.
Техника „Шест шешира за размишљање“, коју је развио Едвард де Боно, је коришћена за подстицање ученика да приступе проблему из различитих углова. Шешири су коришћени као симболични алати за вођење дискусије:
Техника „Шест шешира за размишљање“ показала се као изузетно корисна у подстицању различитих облика размишљања ученика. Ученици су били веома ангажовани и мотивисани да учествују у дискусији. Ова техника ће бити корисна у даљем раду на развоју критичког мишљења и комуникацијских вештина.
Час је водила Марија Ђурђевац, а присуствовала је учитељица Љиљана Опачић.
У оквиру истаживања из области екологије са ученицима млађих разреда, у среду - 12. 6. 2024. године директорка школе, Катарина Стјепановић, одржала је радионице на тему заштите животне средине, рециклаже и глобалног загревања планете Земље.
Ученицу су били изузезно мотивисани да одговарају на постављена питања, као и да износе своје идеје и предлоге како деца могу и треба да чувају планету Земљу. На питање од кога и када су први пут чули за екологију и заштиту животне средине, ученици су у највећем броју одговорили да прва сазнања имају још из вртића, да о томе разговарају са родетељима, као и да су многа знања проширили у школи и да активно учествују у акцијама чишћења и сређивања школског дворишта.
Радионице су одржане у четири одељења: I/2, II/4, III/2 и IV/1.
Ученици који иду у боравак упознали су директорку да су са учитељицама из боравка формирали мале еколошке патроле и да често, када нису на настави ,чисте школско двориште. Тако су дошли на идеју да сличне патроле организују у крају где живе и да са својим родитељима, другим станарима и другарима из краја своју животну средину учине лепшом и здравијом.
На крају часа, ученици су цртежима исказали многе занимљиве идеје и предлоге за очување животне средине.
Учитељица Марија Ђурђевац је 12. јуна организовала интегративни дан под називом „Часовничарење“. Дан је започео асоцијацијом која је ученицима помогла да уђу у тему часовника и времена. Након асоцијације, ученици су извлачењем цедуља формирали групе за рад, чиме су добили прилику да се опробају у различитим активностима везаним за тему. Групе су биле следеће: 1) Сатић Ликовњачић, 2) Сатић Рачуналић, 3) Сатић Свезналић и 4) Сатић Читалић. По формирању група, на сваком часу су из датог предмета обрађивали садржаје на тему часовника...
У мају месецу, у оквиру пројектног задатка из српског језика и књижевности, ученице VII/1 – Анђела Симић и Ђурђа Љубојевић, драматизовале су одломак из непревазиђеног Егзиперијевог романа „Мали Принц“.
Кроз процес реализације задатка их је водила наставница Марија Мијаиловић, а како је на крају све изгледало, можете погледати на снимку у прилогу.
In the month of May, as part of their project assignment in Serbian language and literature, students of class VII/1 – Anđela Simić and Đurđa Ljubojević – dramatized an excerpt from the timeless Exupéry's novel "The Little Prince." Their teacher, Marija Mijailović, guided them through the process of completing the assignment, and you can see how it all turned out in the attached video.
Крајем маја и почетком јуна 2024. године, ученици одељења V/2 и V/4 су, уз вођење настанице географије Снежане Трнавац, радили истраживачке задатке у оквиру пројектне наставе - „Биљни и животињски свет на Земљи“. Ученици су, користећи енциклопедије и интернет, истраживали природне зоне на Земљи: прашуме, саване, степе, пустиње, четинарске шуме, тундре, поларне пределе. На основу прикупљених информација и фотографија, радећи у паровима, направили су презентације и макете, а потом су пред одељењем представили своје радове.
Током истраживачког рада, ученици су повезивали своја знања из биологије, географије, информатике, технике и технологије и ликовне културе. На тај начин су повезали своја знања и вештине у један целовит систем, чиме су целокупно ангажовање подигли на виши ниво.
Поводом завршетка школске године, полазници драмске секције, коју води учитељица Наташа Јовановић, одржали су 29. 5. 2024. завршну представу под називом „Прича о кактусу брадоњи“. Публику су чинили предшколци и ученици млађих разреда парне смене.
Млади глумци су показали велику посвећеност и мотивацију, како на самој сцени, тако и током проба. Публика је препознала залагање и труд и наградила то великим аплаузом, као и осмесима.
Део приредбе можете да видите на нашем инстаграм и Тик ток профилу.
У среду 24. 4. 2024. године, на часу ликовне културе у IV/1 гостовали су наши предшколци са својом васпитачицом Милицом Латиновић. Како нам предстоји највећи хришћански празник, коме се сва деца радују, тема часа је била везана за осликавање Васкршњих јаја. Том приликом, старији другари су помагали својим будућим наследницима да помоћу различитих ликовних техника осликају различита јаја. Неко је украшавао бојанке, неко је фарбао јаја од стиропора, а неко права јаја.
Дружење је протекло у правој претпразничној, ведрој и веселој атмосфери.
У сусрет Ускршњим празницима, наставница енглеског језика, Јелена Ђорђевић, организовала је радионице на часовима енглеског у првом и другом разреду. Ученици су на часу цртали, бојили и украшавали ускршње мотиве попут јаја и зека, а и правили су круне у облику зечијих ушију, које су потом цео дан поносно носили кроз читаву школу.
In anticipation of the Easter holidays, the English language teacher, Jelena Đorđević, organized workshops during English classes for the first and second grades. Students drew, colored, and decorated Easter motifs such as eggs and bunnies, and they also made crowns in the shape of bunny ears, which they proudly wore throughout the school all day.
Ученици I/2 су на часу ликовне културе направили сатиће од картонских чаша. Час је повезан са причом о рециклирању, односно о пренамени већ коришћених предмета, како бисмо дали допринос и смањили загађивање природе одбацивањем предмета за једнократну употребу.
Сатићи су били прави хит, деца су их носила цео дан у школи.
У понедељак, 22. 4. 2024, у оквиру менторског рада, учитељица Јелена Ђорђевић је одржала час музичког у II/4. Овом приликом, обрађивали су народну песму „Ја посејах лубенице“.
На почетку часа, учитељица Јелена је свирала на клавиру делове песама које су ученици раније већ обрадили, а њихов задатак је био да препознају и отпевају дате песме. Након загревања гласних жица, уследила је обрада нове народне песме – „Ја посејах лубенице“ применом методе учења по слуху. Када су савладали певање, уследила је и игра, па су тако до краја часа склопили читаву кореографију. Како је час реализован у музичком кабинету, ученици су имали прилику да изведу кореографију и на бини.
С обзиром на неуобичајени амбијент, као и слушање, певање и играње уз живу музику, може се рећи да је овај час ученицима био и више него интересантан.
На часу Света око нас у I/4 обележен је Дан планете Земље - 22.април. Активности су започете уз песму посвећену очувању природе, коју ученици већ знају из вртића и са радошћу је певају и играју уз њу. Затим је поведен разговор о томе на који начин они могу утицати да се смањи загађење. Сви су се сложили да би рециклажа била један од видова смањења загађења. Како би већ кренули да развијају ту навику, ученици су добили задатак да по групама направе одељенске канте за рециклажу. На крају часа су разврставали отпад у одговарајуће канте.
На часовима ликовне културе у априлу 2024. ученици IV/1 су се уз помоћ своје учитељице Данице Петровић Станисављевић упознали са основним одликама кубизма и постимпресионизма у сликарству. Посматрајући слике Ван Гога и Пикаса, ученици су ширили свест о томе какви све ефекти могу да се постигну једном четкицом, комбинујући само различите покрете. Те покрете су потом покушали да опонашају и створе своја постимпресионистичка или кубистичка дела.
С обзиром на то колико су били усмерени на рад, рекло би се да су им ова два сликара (правца) привукла посебну пажњу. Од готових радова су направили одељенску изложбу.
На часу ликовне културе 11. 4. 2024, ученици II/3 су се са својом учитељицом Достаном Павловић бавили темом архитектуре и урбанизма. Најпре су погледали видео презентацију „Најпознатије грађевине света“, након које су добили задатке за групни рад. Свака група је од донетог материјала правила одређену грађевину, препознатљиву у њиховом крају, коју су потом украшавали бојењем, колажирањем, лепљењем фотографија и сл. Готове радове су потом саставили у једну целину – макету која представља „Наше насеље“, а коју су потом изложили у холу школе.
Часу су присуствовали и дали свој допринос у раду и родитељи Ивана Грујић и Милица Скопљак, као и учитељица Даница Петровић Станисављевић.
На часовима ликовне културе ученици развијају способност посматрања, опажања, као и стваралачког и критичког мишљења. Ученици V/2 су своја знања и искуства успешно преточили у практичан рад на тему ,,Девојка са бисерном минђушом“. Користили су технику темпере и тако изразили своје сликарске вештине, осећај за естетику и детаље. На крају часа се врши и естетска анализа радова, чиме се подстиче проширивање и продубљивање способности опажања, доживљаја и вербалног дефинисања и описивања онога што виде.
Ученици I/2 су са својом учитељицом Миланом Ђурић цртали кућице на часу Ликовне културе, које су потом пластифицирали, а затим су на часу Света око нас правили окућницу са баштом, у коју су посадили омиљено цвеће у складу са наставном темом „Биљке“. На овај начин је корелирано градиво два наставна предмета, а ученици ће, поред креативности, развити и функционално знање кроз сађење и гајење биљке из семена, заливање и праћење њеног раста.
Процес настанка башти можете да видите и на нашем Инстаграм профилу.
асленица је један од најрадоснијих и најомиљенијих празника у нашој школи. И ове године, обележавање Масленице у нашој школи су организовали ученици старијих разреда који уче руски језик и наставница руског Слободанка Марковић.
Часови руског језика у свим одељењима су били посвећени обележавању Масленице уз презентације ученика и снимке уживо са руских канала (о томе како се у Русији слави овај празник), као и уз такмичења у школском дворишту у забавним и традиционалним народним играма.
Програм за ученике млађих разреда су припремили старији другари. Они су их упознали са традицијом и обичајима у недељи Масленице, говорили су о значају праштања, тражења опроштаја и помирења. Сви заједно су се играли и забављали кроз: квиз знања о празнику, асоцијације, такмичења у забавним играма - окретање палачинки, брзина склапања/расклапања матрјошки... Заступљене су биле и традиционалне народне игре које су заједничке српском и руском народу, као што су: трка у врећама, три ноге, надвлачење конопца, прескакање конопца и друге... Ученици су показали изванредну борбеност и спретност.
Након свих активности, школа је мирисала на палачинке, које симболизују Сунце. Ученици који уче руски језик су сваки дан припремали палачинке и делили осталим ученицима и наставницима у школи.
Део атмосфере у данима прославе можете да видите на нашем Тик ток профилу.
На часу Света око нас ученици II/3 су са својом учитељицом Достаном Павловић утврђивали градиво о рељефу тако што су користили глобус, географску карту и моделе рељефа које су сами направили. Помоћу ових средстава, подсетили су се шта то чини рељеф, који су његови облици, за шта су погодни одређени облици рељефа, како називамо делове узвишења и сл. На крају часа, хорски су изговарали слогане о свом крају.
Час је протекао у динамичној атмосфери, што можете видети и на снимку на нашем Тик ток профилу.
During the "World Around Us" class, students of II/3, along with their teacher, Dostana Pavlović, reviewed the material on relief by using a globe, a geographical map, and relief models they made themselves. With the help of these resources, they recalled what constitutes relief, its forms, which forms of relief are suitable for certain purposes, how we name parts of elevations, etc. At the end of the class, they chanted slogans about their region in unison.
The class unfolded in a dynamic atmosphere, as can be seen in the video on our TikTok profile.
Поводом Међународног дана математике и дана броја Пи, ученице петог и шестог разреда су се на математичкој секцији са наставницом математике Наташом Милошевић, забављале уз разне игре.
Док је у позадини свирала Пи песма, ученице су низале перлице и правиле Пи наруквице, такмичиле се која ће ученица написати највише Пи речи и правиле математичке слагалице. Било је још игара али мало времена, тако да смо остале игре оставиле за наредне часове математичке секције.
Ученици II/3 су на часовима ликовне културе вредно припремали поклоне поводом 8. марта. Своје рукотворине су углавном даровали мамама, бакама, али и учитељицама. Њихове креације можете да видите на сликама.
Ученици I/4 са својом учитељицом Аном Јездић ове седмице обрађују позитивне особине. Кроз различите активности на часу одељењског старешине, као и на часовима српског језика кроз обраду особина ликова у текстовима, говоре о овој теми. Ученици подстакнути разговором пишу дипломе трудећи се да истакну позитивну особину друга коме је намењена. На часу ликовне културе са радошћу праве и велику диплому за цело одељење.
Read in English →На часу дигиталног света, ученици II/1 и II/3 су учили како да раде у програму Paint 3D. Циљ овог часа је био да оснажи ученике у коришћењу дигиталних алата и технологија кроз креативно изражавање. Цртајући и бојећи различите облике, ученици додатно развијају и усавршавају своје дигиталне вештине, развијају креативност бојењем и обликовањем, а и континуираним коришћењем технологије јачају самопоуздање. Такође, ученици уче о важности одговорног коришћења интернета док уживају у активности бојења и стварања дигиталних уметничких дела.
Кроз овај предмет се настоји да се ученици подстакну да развију позитиван однос према технологији, као и да је користе на креативан и продуктиван начин.
Read in English →У оквиру пројекта “Еразмус - Дигитализација за све”, ученици кроз разне дигиталне апликације упознају и уче математику на нов и занимљивији начин. Ученици, који наставу похађају по инклузији, на овај начин брже и лакше уче и самим тим су и мотивисанији за савладавање нових садржаја.
У сусрет 8. марту, ученици одељења IV/3 су на часу ликовног правили сапуне за дар својим мамама. Ту прилику су искористили да се подсете градива из природе и друштва и обнове знања о смешама, а потом су се и сами опробали у прављењу смеше за сапун.
Сам процес прављења сапуна је прилагођен деци, радили су са природним, потпуно безоопасним састојцима, тако да су ученици могли да осете праву магију креирања сапуна. На крају су с поносом уживали у ономе што су сами направили, са пуно љубави упаковали своје производе, направили честитке и поклонили мамама за Дан жена.
Цео процес израде је надгледала и водила учитељица Јелена Чедић.
У склопу наставе физичког и здравственог васпитања, спортска гимнастика заузима добар део програма. У данашње време, када су деца везана за телефоне и компјутере и много времена проводе седећи, ови елементи активирају и мишићне групе које је неопходно додатно јачати или истезати. Елементи гимнастике извођењем и вежбањем повећавају гипкост, еластичност, окретност, побољшавају оријентацију и јачају важне мишићне групе.
Такође важна је и међусобна сарадња јер су асистенција и чување јако битни у гимнастици. Поред обавезних елемената, деца уче и неопходну асистенцију и међусобно чување.
На сликама су приказани само неки основни елементи партера: став на шакама, став на лопатицама, шпага, мост.
Одељења V/1 и V/2 су, уз вођење наставнице Јелене Ђорђевић, учествовала у пројектној настави на тему "Animals". Ученици су имали за задатак да у Power Point презентацији представе једну животињу коју воле или која има је због нечега интересантна и да о њој направе излагање на енглеском језику за своје другаре. На овај начин, ученици су вежбали изговор и дикцију на страном језику, ширили свој вокабулар, а и међусобно се ближе упознавали и ширили своја знања о животињама.
Снимак ученичких презентација можете да погледате на на нашем Тик ток и Инстаграм профилу.
На часовима верске наставе у ОШ „Десанка Максимовић“ трудимо се да нам сваки час буде нов, радостан и креативан доживљај. Кроз цртање, песму, игре асоцијација и квиза, драмске приказе и коришћењем савремених аудио-визуелних материјала, упознајемо се са нашом православном вером, културом и историјом. Учимо о значају светиње живота, љубави према другоме и свету који нас окружује. Учимо се и чувању једни других, природе, наше вере, културе и светосавске традиције. Развијамо своје таленте и врлине стварајући заједно.
На часу физичког васпитања IV/2 и IV/4 у посету су дошли предшколци са својом васпитачицом Невенком Рокнић из вртића „Дечији луг“. Заједно са својим старијим другарима, све време су активно учествовали у активностима. Иако знатно млађи, показали су да истрајност и такмичарски дух и те како могу да надоместе разлику у висини и снази.
Час је свима пролетео, па сви једва чекају неко наредно дружење.
У уторак, 21. 2. 2024, у оквиру менторског рада, учитељица Марта Милановић је одржала час српског језика у одељењу II/2. Том приликом, обрађивали су бајку „Шаренорепа“ Гроздане Олујић.
Кроз метод вођеног читања, сви ученици су активно учествовали у анализи и интерпретацији бајке. На тај начин, развијали су машту, која је важан фактор за развијање способности разумевања књижевне врсте и испољавања критичког мишљења. Кроз групну дискусију и креативне задатке, ученици су подстакнути да доживе бајку на нов начин, истовремено обнављајући и проширујући своје знање о њеним елементима и карактеристикама.
На крају часа и сами ученици су признали да су током часа заборавили да су у школи, већ су имали утисак да су и сами упловили у бајку.
Ученици шестог разреда уживају у геометрији. Конструишу заједно са наставницом математике Наташом Милошевић различите врсте троуглова користећи оловку, лењире и шестар. На овај начин ученици се оспособљавају за прецизност у мерењу, цртању и геометријским конструкцијама. Такође, развијају и позитивне особине као што су систематичност, упорност, тачност, уредност, самоконтрола и смисао за самосталан рад. Конструкција у геометрији има велики образовно-развојни значај јер се тиме, на нивоу наставе, доказује егзистенција геометријских објеката чији су елементи задати. Ученици су се максимално трудили да сваки задатак ураде перфектно тачно и прецизно. Наравно, ни мало шале није на одмет, јер треба показати да математика није страшна, већ прелепа и врло интересантна наука.
Учитељица наше школе Драгица Станимировић отворила је јутјуб канал на коме већ више година успешно бодри своје ђаке, а и родитеље. Неуморно им помаже обрађујући различите теме, од тога како да лако науче неку наставну јединицу до савета родитељима како да прођу све проблеме и оснаже своје дете за школски живот и одрастање. Ево неких занимљивих тема:
За ову игру меморије, коју је Class dojo водич препоручио, потребно је почетно знање енглеског језика. Уколико неко од укућана, старији брат или сестра желе да помогну и желе са вама да вежбају своју концентрацију и моћ памћења, проведите корисно заједничко време.
У видео снимку је дата једна слика - важно је да уочите што више детаља на њој. Након неколио секунди, водич ће вам постављати питања како би проверио вашу моћ запажања. Срећно!
У овој игрици моћи ћете да се тестирате у такозваном Струповом тесту. Он ће вам показати колика је моћ ваше концентрације. Све што треба да радите јесте да одговорите којом бојом је написана реч. Није тешко, зар не?!
Пробајте до ког нивоа можете стићи и забавите се!