Информације за родитеље

Пројекат из области безбедности
Радионице „Интернет таг-безбедан траг“

Школски пројекат из области безбедности „Интернет таг-безбедан траг“, који има за циљ повећање безбедности ученика на Интернету и усмеравање на правилно коришћење овог ресурса, започео је ове седмице радионицама за ученике, затим и за родитеље.

Родитељ-предавач: Правилна исхрана – здрави зуби

На иницијативу координатора пројекта „Родитељ-студент-сарадник предавач“ Снежане Трнавац, у одељењу 2/3 мама Тамара Филиповић, стоматолог, одржала је 4. октобра 2021. предавање о правилној исхрани у циљу превенције и одржања здравља зуба.

Добро и занимљиво осмишљено предавање мотивисало је децу на рад и разговор. Уз помоћ едукативног филма и разговора са предавачем, деца су још једанпут чула која храна је здрава за зубе, као и како се зуби правилно перу и како се одржава хигијена уста. На самом крају, мама је поклонила деци пасте за зубе.

Учитељица 2/3 је Јелена Чедић.

О овом предавању погледајте видео на школском Јутјуб каналу.


Пројекат „Родитељ-предавач“

Мотивацијом до успеха

У оквиру школског пројекта Родитељ – предавач, у уторак 28. септембра, ученицима 5/4 предавање је одржала психолог мама Јелена Вулић. Тема овог корисног предавања била је „Мотивацијом до успеха“. Кроз интерактивну комуникацију ученици су учили о унутрашњој и спољној мотивацији. Радећи у групама, заједнички су проналазили мотиве и решења за бољи успех.

Координатор овог предавања и пројекта је наставница геогорафије Снежана Трнавац.


Како са децом учити кроз игру

Национални образовни портал објавио је стручни рад „Како са децом учити кроз игру“ психолога наше школе Бранке Митровић Јосиповић .

У овом раду понуђено је једно од могућих решења за актуелни проблем савремене школе – мотивација ученика за савладавање обавезних наставни садржаја. Рад је намењен родитељима како би се упознали са појмом учења кроз игру. Дати су и предлози конкретних активности, као и корисни линкови ка садржајима који се баве овом темом.

Погледајте презентацију и научите како да кроз игру подстакнете дете да научи школско градиво.


Пројекат „Оснаживање породице“ и у овој школској години

У периоду 12.11.2019-24.12.2019. успешно је реализован пројекат „Оснаживање породице“, подржан од Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Пројекат су у оквиру седам радионица реализовале Ивана Радичевић, Лидија Влајковић, Зорица Јовић, Горана Радивојевић и Љиљана Опачић. Овај пројекат обухватио је двадесеторо родитеља и дванаесторо деце. Радионице су биле намењене родитељима, ученицима и породицама.

Програм је постигао одличне ефекте, јер је допринео развоју и поштовању расне, националне, културне, језичке, верске, полне и узрасне равноправности и толеранције.

Више о самој реализацији програма можете прочитати овде.


Пет ствари о којим сваки родитељ треба да разговара са учитељем/наставником свог детета

Здравствени проблеми1

Учитељ вашег детета мора бити обавештен ако Ваше дете има било какве здравствене проблеме који се могу манифестовати током наставе или утицати на његов рад у школи. Ако дете има, рецимо, астму, алергију на неку храну или хронично стање попут дијабетеса, то мора бити прва тема дневног реда на састанку у четири ока између Вас и учитеља. Ипак ће он бити тај који с Вашим дететом проводи неколико сати дневно и, ако се у току наставе било шта непредвиђено догоди, у интересу детета је да учитељ има информације које ће му помоћи да брзо и правилно реагује.

Ништа мање важно је информисати учитеља уколико дете има било какав застој у развоју или ако узима терапију која може утицати на његово понашање или концентрацију. У супротном, можете доћи у ситуацију да непримерено понашање Вашег детета учитељ протумачи као несташлук, уместо као последицу терапије.

Породични проблеми2

Ово је можда тема о којој се најтеже разговара чак и са најближима, а будите сигурни да ни учитељу неће бити једноставно. Било која ситуација која подразумева велику промену или стрес има огроман утицај на дете – неслагање у кући, развод или чак рођење још једног детета на Вашег малишана утичу далеко снажније него што то можете да приметите и у великој мери могу променити његово понашање и расположење. Овде мислимо и на тешке теме, као што су финансијски проблеми или проблеми са здрављам или алкохолом, које неко у породици можда има. Иако је веома тешко о томе говорити, увек имајте на уму да то чините за своје дете. Ако је учитељ упознат са ситуацијом, може томе приступити на прави начин и предупредити евентуални проблем у школи. Чак и ако се ништа битно не дешава, а примећујете промене у понашању свог детета, напомените то учитељу.

Стил учења3

Можда вам се чини да, пошто нисте дипломирали педагогију, не знате ништа о начину на који ваше дете најбоље учи, али свакако сте Ви као родитељ особа која му је најближа и која га најбоље познаје.

Да ли ваше дете брже усваја знање када учи из текста или из слика? Да ли је потребно да му покажете како се нешто ради или је довољно да му објасните да би сам то савладао? Да ли боље функционише када добија смернице или радије сам долази до решења? Одговори на ова питања обезбедиће учитељу добру основу за рад.

Темперамент4

Многи људи поистовећују темперамент са личношћу, али ово су различите ствари. Темперамент Вашег детета чине урођене особине и карактеристике које је оно испољавало од најранијег детињства, практично од самог рођења и које су се увек исто испољавале у различитим ситуацијама. На пример, колико је ваше дете активно, колико се лако прилагођава новим ситуацијама, какво му је генерално расположење.

Битно је да знате да је већини деце тешко да се прилагоди новим ситуацијама и треба им неко време да би се навикли на нове услове, нова места и људе, а та промена за њих је често и узнемирујућа. Мање је оне деце која се брзо и лако уклапају у свако окружење, а приступ и једној и другој групи мора бити посебан.

Личност5

На личност вашег детета темперамент има велики утицај, али за учитеља важније је то како темперамент детета утиче на понашање и реаговање у одређеним ситуацијама. Примера ради, ваше дете може имати “тежак” темперамент а истовремено бити веома екстровертно. Па тако, упркос његовој склоности ка негативности и нефлексибилности, ако се креира добра, одговарајућа атмосфера, ваше дете може се показати као веома дружељубиво и комуникативно.

Са учитељем би требало да поразговарате не само о позитивним странама личности вашег детета, него и о оним негативним. За родитеља је понекад тешко да призна да његово дете има неку негативну особину, некад то и не жели да види, али објективност и отвореност могу вам бити само од користи. Ако ваше дете уме да реагује експлозивно и не поштује ауторитет довољно, или ако га одређене теме и ситуације посебно узнемирују, учитељ то мора знати како би вашем детету приступио на прави начин.

Аутор Маја Добросављевић, психолог школе


Савети психолога и педагога
Полазак детета у школу
Главне промене које очекују дете након поласка у школу >>>>
Стилови родитељства
Да ли децу треба кажњавати или не >>>>
Различит узраст - различит облик помоћи
Ко може помоћи уколико имате проблеме са децом од предшколског до адолесцентског узраста >>>>
Очекивања родитеља од наставника и школе
Имају ли родитељи висока и нереална или скромна очекивања од школе, текст Јелице Селаковић, просветног саветника >>>>
Пет ствари
Реците учитељу/наставнику - пет ствари о којима родитељ треба да разговара >>>>
Драги родитељи,

Уколико је вашем детету потребна помоћ и подршка у учењу, а не желе да дођу у ПП службу, подстакните их да прочитају текстове који објашњавају како ће боље и брже савладати школско градиво ОВДЕ.

Дефектолог у нашој школи

Од 1. септрембра 2017. године у нашој школи ради и дефектолог- олигофренолог из ОШ „Бошко Буха“. Након седам година искуства у раду са ученицима са посебним потребама у основним школама, стручњаци ОШ "Бошко Буха" укључили су и нашу школу у програм подршке инклузивном образовању. Погледајте детаљније...