У школској 2019/20. години у боравак је уписано 97 ученика: 59 ученика првог и 38 ученика другог разреда. Ученици су подељени у две групе, свака група има свог учитеља, односно професора разредне наставе, који је задужен за бригу о деци и њиховој безбедности у периоду од 7 до 17.30 часова, када по њих долазе родитељи.
Боравак функционише по унапред усвојеном Плану и програму за сваку школску годину и са унапред формулисаним правилима понашања како би се на што квалитетнији и продуктивнији начин искористило време које ученици проводе у боравку, План и програм рада прецизно су дефинисани за сваки месец тако да прате школско градиво и пружају ученицима могућност да пропуштено градиво у боравку надокнаде и затраже помоћ наставника за све недоумице и нејасноће.
Домаћи задаци се завршавају у боравку и дају се на преглед учитељу који је задужен за ту групу. Организују се и говорне вежбе с циљем богаћења речника ученика, подстиче се самопоуздање кроз слободно изражавање, као и изражавање по плану причања, што је предуслов за правилно и смислено писмено изражавање ученика. Кроз задатаке у којима ученици смишљају приче на основу датих слика подстиче се маштовитост ученика, као и опажање детаља.
Ученицима се кроз планиране активности у току слободног времена пружа могућност да стекну нова знања и вештине кроз различите радионице - литерарне, драмске и уметничке као и да кроз спортске садржаје уживају у спорту и јачају свој такмичарски дух.
Запослени у продуженом боравку у школској 2019/20. години су
Никола Спасојевић и Александра Јаковљевић.
Пре подне | После подне | ||
---|---|---|---|
7.00-8.00 | Пријем ученика у продужени боравак | 11.30-12.30 | Слободно време |
8.00-9.00 | Слободнo време и доручак | 12.30-13.00 | Ручак |
9.00-10.30 | Самостални рад ученика (израда домаћег задатка) | 13.00-14.00 | Слободно време |
10.30-11.30 | Слободне активности | 14.00-15.30 | Самостални рад ученика (израда домаћег задатка) |
11.30-12.30 | Слободно време | 15.30-17.00 | Слободне активности |
12.30-13.00 | Ручак | 17.00-17.30 | Одлазак ученика из продуженог боравка (слободно време) |
13.00-13.30 | Слободно време | ||
13.30 | Одлазак ученика на наставу |
Слободно време (проистекло из дечије потребе за покретом и рекреацијом) намењено активној игри за развијање и координацију моторичких покрета, фине моторике руке, развоју социјалних компетенција, емоционалне интелигенције и асертивне комуникације. Ученици кроз игру и различите задатке уче о пожељним и непожељним облицима понашања, као и правима и обавезама. Развијају моторику тела и усавршавају покрете. Ученицима је обезбеђен велики број друштвених игара које, поред забаве, имају и едукативну функцију.
Самостални рад ученика је намењен учењу, проширивању знања као и изради домаћих задатака уз едукативну подршку учитеља у боравку. Такође, боравак омогућава и индивидуалан рад за ученике са потешкоћама у савлађивању наставног градива кроз посебне задатке када је потребно и вежбу уз помоћ наставника. Ученицима који брже напредују омогућавамо да се, у складу са својим интересовањима и потенцијалима, развијају кроз задатке у зони наредног развоја (између осталог, користимо логичке задатке, мозгалице, као и задатке са такмичења „Мислиша“, интересантне новинске чланке...).
Слободне активности имају за циљ да, кроз различите креативно-уметничке, психолошке и едукативне радионице, мотивишу ученике и помогну им да открију своја интересовања. Креативно-уметничке радионице обухватају низ активности из сфере ликовне, драмске и музичке уметности. Ученицима је пружен увид и прилика да се, кроз креативни изражај, упознају са различитим техникама, правцима, и врстама уметности.