Ових дана ученике продуженог боравка занима зима. Како напољу још увек никако да се забели, дошли су на идеју да направе импровизованог Снешка у учионици. Том приликом мало су рециклирали, мало вежбали моторику, прецизност, стрпљење, сарадњу, а надасве су маштали.
Када заврше задатке, ученици боравка уживају у слободном времену. Некада то време користе за опуштање, некада за игре у дворишту, некада за читање, цртање, маштање... Овај пут „коцка“ је пала на старе друштвене игре, одличне за вежбање изговора, памћење, развијање рефлекса и јачање тимског духа. Наравно, смех је главни пратилац сваке активности.
Свако живо биће се у јесен припрема за зиму. Биљке повлаче у корен хранљиве материје, животиње сакупљају залихе у својим јазбинама а боравак, боравак се држи традиције. Док су се полазници боравка упознавали са некадашњим облицима чувања хране, научили су нешто ново о животу некада, када није било електричне енергије и фрижидера, као и процесу узгајања воћа и поврћа и њиховом путу до наших трпеза. Током припреме „зимнице“, развијали су тимски дух и сарадњу, фину моторику, естетске, ликовне и креативне компетенције, а читаву атмосферу су зачинили и песмама о јесењим плодовима.
У оквиру Дечије недеље, ученици продуженог боравка су решили да искористе последње сунчане дане и улепшају школско двориште својим цртежима. Пустили су машти на вољу и као прави сликари уживали у процесу осликавања терена.
Продужени боравак почиње рад са децом 5.9.2022. године.
Могу се уписати ученици првог и другог разреда од 1.9.2022. до 9.9.2022. године уз достављање потврда од запослењу оба родитеља и попуњавањем уписница које могу преузети од учитеља у боравку.
Боравак ради од 7 часова до 17.30 часова.
Ради се по наставном плану и програму који обухвата наставне садржаје, слободне активности и слободно време.
Да би ученик боравио у боравку потребно је да има: патофне или чисте патике, перницу.
У боравку је организован ручак (кувани оброк). Плаћа се унапред за текући месец. Ученици који се не пријаве за ручак, оброк доносе од куће.
Родитељи се свакодневно приликом узимања ученика из боравка обавештавају о постигнућима и владању ученика.
Сарадња са учитељима из наставе је свакодневна и истима се указују проблеми уколико наступе у самом боравку, како би се одмах решили.
Све остале текуће информације добићете на почетку школске године од учитеља.
Чим се приближио крај школске године, ученици су помоћу своје маште већ отпутовали на море и тамо правили сладоледе којима би се расхлађивали, дизајнирали папуче и сандале које би носили на плажу, замишљали рибице са којима би пливали у мору... Неки су чак пожелели да, као Влада и Гиле, или пак чувени Пустолов, оду у Африку. У прилогу можете да видите како све то изгледа у њиховој реализацији...
У недељи 9–16. маја 2022. активности смо посветили предстојећем Дану школе. Кроз читање текстова, гледање презентација и фотографија, ученици су се упознали са животом и делом Десанке Максимовић. Своју креативне вештине и моторичке способности показали су осмишљавањем и прављењем шешира за нашу Десанку. Резултати заједничког рада красе улаз у школу, а слике можете погледати у прилогу.
Полазници нашег боравка били су подршка пројектној настави из енглеског језика на тему „Halloween“, па су и са ученицима првог разреда изводили вежбе моторике, перцепције и координацију покрета, преплићући вуницу кроз бундевице. Сецкали су, лепили, бојили, а у завршници пребројавали и бојили своја дела.
Ове активности организовале су учитељице Ана Јездић и Ивана Живановић.
Ученици су подељени у две групе, свака група има свог учитеља, односно професора разредне наставе, који је задужен за бригу о деци и њиховој безбедности у периоду од 7 до 17.30 часова, када по њих долазе родитељи.
Боравак функционише по унапред усвојеном Плану и програму за сваку школску годину и са унапред формулисаним правилима понашања како би се на што квалитетнији и продуктивнији начин искористило време које ученици проводе у боравку, План и програм рада прецизно су дефинисани за сваки месец тако да прате школско градиво и пружају ученицима могућност да пропуштено градиво у боравку надокнаде и затраже помоћ наставника за све недоумице и нејасноће.
Домаћи задаци се завршавају у боравку и дају се на преглед учитељу који је задужен за ту групу. Организују се и говорне вежбе с циљем богаћења речника ученика, подстиче се самопоуздање кроз слободно изражавање, као и изражавање по плану причања, што је предуслов за правилно и смислено писмено изражавање ученика. Кроз задатаке у којима ученици смишљају приче на основу датих слика подстиче се маштовитост ученика, као и опажање детаља.
Ученицима се кроз планиране активности у току слободног времена пружа могућност да стекну нова знања и вештине кроз различите радионице - литерарне, драмске и уметничке као и да кроз спортске садржаје уживају у спорту и јачају свој такмичарски дух.
Запослени учитељи у боравку у школској 2022/23. години су Ана Јездић, Ивана Живановић, Биљана Мијаиловић и Јелена Ђорђевић.
Пре подне | После подне | ||
---|---|---|---|
7.00-8.00 | Пријем ученика у продужени боравак | 11.30-12.30 | Слободно време |
8.00-9.00 | Слободнo време и доручак | 12.30-13.00 | Ручак |
9.00-10.30 | Самостални рад ученика (израда домаћег задатка) | 13.00-14.00 | Слободно време |
10.30-11.30 | Слободне активности | 14.00-15.30 | Самостални рад ученика (израда домаћег задатка) |
11.30-12.30 | Слободно време | 15.30-17.00 | Слободне активности |
12.30-13.00 | Ручак | 17.00-17.30 | Одлазак ученика из продуженог боравка (слободно време) |
13.00-13.30 | Слободно време | ||
13.30 | Одлазак ученика на наставу |
Слободно време (проистекло из дечије потребе за покретом и рекреацијом) намењено активној игри за развијање и координацију моторичких покрета, фине моторике руке, развоју социјалних компетенција, емоционалне интелигенције и асертивне комуникације. Ученици кроз игру и различите задатке уче о пожељним и непожељним облицима понашања, као и правима и обавезама. Развијају моторику тела и усавршавају покрете. Ученицима је обезбеђен велики број друштвених игара које, поред забаве, имају и едукативну функцију.
Самостални рад ученика је намењен учењу, проширивању знања као и изради домаћих задатака уз едукативну подршку учитеља у боравку. Такође, боравак омогућава и индивидуалан рад за ученике са потешкоћама у савлађивању наставног градива кроз посебне задатке када је потребно и вежбу уз помоћ наставника. Ученицима који брже напредују омогућавамо да се, у складу са својим интересовањима и потенцијалима, развијају кроз задатке у зони наредног развоја (између осталог, користимо логичке задатке, мозгалице, као и задатке са такмичења „Мислиша“, интересантне новинске чланке...).
Слободне активности имају за циљ да, кроз различите креативно-уметничке, психолошке и едукативне радионице, мотивишу ученике и помогну им да открију своја интересовања. Креативно-уметничке радионице обухватају низ активности из сфере ликовне, драмске и музичке уметности. Ученицима је пружен увид и прилика да се, кроз креативни изражај, упознају са различитим техникама, правцима, и врстама уметности.