Menu

Информације за родитеље


Родитељ предавач

Представљено занимање банкарског службеника: Могућности у банкарству

У оквиру пројекта „Родитељ, сарадник - предавач“ и професионалне оријентације ученика осмог разреда, у среду, 18. децембра 2024. године, ученицима одељења 6/2 и 8/2 представљено је занимање банкарског службеника. Предавање је одржао Витомир Марић, дипломирани економиста и запослен у банци, који је уједно и родитељ ученице 6/2, Анђелије Марић. Предавање је организовала наставница географије Снежана Трнавац уз подршку одељењског старешине 6/2 Јелене Ђорђевић.

Током предавања, ученици су имали прилику да се упознају са различитим банкарским производима које банке нуде грађанима, као и са различитим пословима који се обављају у банци. Ученице одељења 8/2 посебно су се интересовале за нивое образовања потребне за рад у банци. Марић им је препоручио Економску школу као основну полазну тачку, а затим високу пословну школу или Економски факултет са смером банкарства. Такође, наглашено је да су знања из математике најпотребнија за школу и рад у области економије и банкарства, те је ученицима саветовано да посвете више пажње учењу математике.

Ученици су са великом пажњом пратили предавање и активно постављали питања на која су добили стручне одговоре. На крају, сви ученици су добили поклоне у виду бележница, оловка и банкарских картица, које ће моћи да користе старији чланови породица за остваривање одређених права у банци.

Овакав интерактивни час помогао је ученицима да стекну бољу представу о будућим занимањима и њиховим захтевима.


Родитељ предавач

Представање занимања инжењера прехрамбене технологије ученицима 8/3

У оквиру активности професионалне оријентације ученика осмог разреда, као и пројекта "Родитељ, сарадник - предавач", дана 26. новембра 2024. године, ученицима одељења 8/3 било је представљено занимање инжењера прехрамбене технологије. Предавање је одржала Данјела Новаковић, родитељ ученице Ленке Новаковић, која је ученицима испричала о свом професионалном путу и објаснила важност технологије у производњи хране.

Током предавања, ученици су имали прилику да сазнају више о адитивима и заслађивачима који се користе у производњи хране, кондиторских производа и газираних сокова. Такође, истакнута је важност читања декларација на производима, као и упозорење о потенцијалној штетности енергетских пића. Ученици су добили савете да избегавају конзумирање ових пића, јер могу имати негативан утицај на њихов психофизички развој.

Предавање је организовано уз подршку наставнице Снежане Трнавац и одељењског старешине Славице Ћуковић.

Ово предавање је ученицима пружило важне информације о технологији у производњи хране и здравственим аспектима потрошње одређених производа. Таква предавања играју кључну улогу у професионалној оријентацији и помажу ученицима да донесу информисане одлуке о својој будућој каријери и здравим навикама.


Родитељ предавач

Родитељ-предавач у 3-1

У нашој школи традиционално обележавамо Дечију недељу, посвећену толеранцији, уважавању различитости и ширењу љубави. Овог пута, мама Надија је дошла у школу и говорила ученицима о својој земљи, култури и језику.

Ђаци су имали прилику да слушају музику из Перуа, а Надија им је поделила заставе и представила неке од традиционалних народних игара. Ученици су с великим интересовањем пратили предавање и активно учествовали у свим активностима, чиме су се ближе упознали са перуанском културом.

Овакав вид сарадње родитеља и школе значајно обогаћује образовни процес, промовишући разноликост и размену културних искустава. Учење о другим културама не само да проширује видике ученика, већ их и подстиче на отвореност и разумевање према различитостима у друштву.


Родитељ предавач

„Како чувамо своје здравље?“

У оквиру пројекта Родитељ – сарадник предавач, чији је координатор наставница географије Снежана Трнавац, уторак 1. октобра 2024. године, ученицима 6/3 одржано је предавање на тему: „Како чувамо своје здравље?“. Предавање је одржала медицинска сестра Јована Цветковић, мајка Богдана Цветковића, ученика овог одељења. Ученици су на практичном примеру видели како правилно поступити када дође до повреде, као и које превентивне мере могу да предузму за спречавање исте и самим тим допринесу очувању свога здравља.

Ученици су ажљиво и заинтересовано пратили предавање, а затим су износили своја искуства и постављали питања на која су добили стручне одговоре.

Организацију предавања је помогла и одељењски старешина 6/3 - Наташа Милошевић.


Предавање за родитеље

Васпитни стилови

Психолог школе Бранка Митровић Јосиповић одржала је, за групу заинтресованих родитеља ученика млађих разреда, предавање на тему "Васпитни стилови родитеља и њихов утицај на развој детета“. Предавање је одржано 22. 5. 2024. у склопу обележавања међународног Дана породице.

На предавању су родитељи имали прилику да сазнају који васпитни стилови постоје, које су њихове одлике, предности и недостаци, као и какав је утицај преферираног васпитног стила на развој и одрастање детета. Након предавања уследила је занимљива дискусија на тему недоумица у родитељству и васпитању које муче родитеље.

У прилогу можете видети презентацију са предавања.

Read in English →


Како са децом учити кроз игру

Национални образовни портал објавио је стручни рад „Како са децом учити кроз игру“ психолога наше школе Бранке Митровић Јосиповић .

У овом раду понуђено је једно од могућих решења за актуелни проблем савремене школе – мотивација ученика за савладавање обавезних наставни садржаја. Рад је намењен родитељима како би се упознали са појмом учења кроз игру. Дати су и предлози конкретних активности, као и корисни линкови ка садржајима који се баве овом темом.

Погледајте презентацију и научите како да кроз игру подстакнете дете да научи школско градиво.


Пет ствари о којим сваки родитељ треба да разговара са учитељем/наставником свог детета

Здравствени проблеми1

Учитељ вашег детета мора бити обавештен ако Ваше дете има било какве здравствене проблеме који се могу манифестовати током наставе или утицати на његов рад у школи. Ако дете има, рецимо, астму, алергију на неку храну или хронично стање попут дијабетеса, то мора бити прва тема дневног реда на састанку у четири ока између Вас и учитеља. Ипак ће он бити тај који с Вашим дететом проводи неколико сати дневно и, ако се у току наставе било шта непредвиђено догоди, у интересу детета је да учитељ има информације које ће му помоћи да брзо и правилно реагује.

Ништа мање важно је информисати учитеља уколико дете има било какав застој у развоју или ако узима терапију која може утицати на његово понашање или концентрацију. У супротном, можете доћи у ситуацију да непримерено понашање Вашег детета учитељ протумачи као несташлук, уместо као последицу терапије.

Породични проблеми2

Ово је можда тема о којој се најтеже разговара чак и са најближима, а будите сигурни да ни учитељу неће бити једноставно. Било која ситуација која подразумева велику промену или стрес има огроман утицај на дете – неслагање у кући, развод или чак рођење још једног детета на Вашег малишана утичу далеко снажније него што то можете да приметите и у великој мери могу променити његово понашање и расположење. Овде мислимо и на тешке теме, као што су финансијски проблеми или проблеми са здрављам или алкохолом, које неко у породици можда има. Иако је веома тешко о томе говорити, увек имајте на уму да то чините за своје дете. Ако је учитељ упознат са ситуацијом, може томе приступити на прави начин и предупредити евентуални проблем у школи. Чак и ако се ништа битно не дешава, а примећујете промене у понашању свог детета, напомените то учитељу.

Стил учења3

Можда вам се чини да, пошто нисте дипломирали педагогију, не знате ништа о начину на који ваше дете најбоље учи, али свакако сте Ви као родитељ особа која му је најближа и која га најбоље познаје.

Да ли ваше дете брже усваја знање када учи из текста или из слика? Да ли је потребно да му покажете како се нешто ради или је довољно да му објасните да би сам то савладао? Да ли боље функционише када добија смернице или радије сам долази до решења? Одговори на ова питања обезбедиће учитељу добру основу за рад.

Темперамент4

Многи људи поистовећују темперамент са личношћу, али ово су различите ствари. Темперамент Вашег детета чине урођене особине и карактеристике које је оно испољавало од најранијег детињства, практично од самог рођења и које су се увек исто испољавале у различитим ситуацијама. На пример, колико је ваше дете активно, колико се лако прилагођава новим ситуацијама, какво му је генерално расположење.

Битно је да знате да је већини деце тешко да се прилагоди новим ситуацијама и треба им неко време да би се навикли на нове услове, нова места и људе, а та промена за њих је често и узнемирујућа. Мање је оне деце која се брзо и лако уклапају у свако окружење, а приступ и једној и другој групи мора бити посебан.

Личност5

На личност вашег детета темперамент има велики утицај, али за учитеља важније је то како темперамент детета утиче на понашање и реаговање у одређеним ситуацијама. Примера ради, ваше дете може имати “тежак” темперамент а истовремено бити веома екстровертно. Па тако, упркос његовој склоности ка негативности и нефлексибилности, ако се креира добра, одговарајућа атмосфера, ваше дете може се показати као веома дружељубиво и комуникативно.

Са учитељем би требало да поразговарате не само о позитивним странама личности вашег детета, него и о оним негативним. За родитеља је понекад тешко да призна да његово дете има неку негативну особину, некад то и не жели да види, али објективност и отвореност могу вам бити само од користи. Ако ваше дете уме да реагује експлозивно и не поштује ауторитет довољно, или ако га одређене теме и ситуације посебно узнемирују, учитељ то мора знати како би вашем детету приступио на прави начин.

Аутор Маја Добросављевић, психолог школе



Календар активности за спровођење завршног испита




Списак уџбеника
који ће се користити у Основној школи "Десанка Максимовић" у школској 2024/2025. години



Смернице за родитеље
Како разговарати са децом о кризним ситуацијама



Савети психолога и педагога
Полазак детета у школу
Главне промене које очекују дете након поласка у школу >>>>
Стилови родитељства
Да ли децу треба кажњавати или не >>>>
Различит узраст - различит облик помоћи
Ко може помоћи уколико имате проблеме са децом од предшколског до адолесцентског узраста >>>>
Очекивања родитеља од наставника и школе
Имају ли родитељи висока и нереална или скромна очекивања од школе, текст Јелице Селаковић, просветног саветника >>>>
Пет ствари
Реците учитељу/наставнику - пет ствари о којима родитељ треба да разговара >>>>
Драги родитељи,

Уколико је вашем детету потребна помоћ и подршка у учењу, а не желе да дођу у ПП службу, подстакните их да прочитају текстове који објашњавају како ће боље и брже савладати школско градиво ОВДЕ.

Дефектолог у нашој школи

Од 1. септрембра 2017. године у нашој школи ради и дефектолог- олигофренолог из ОШ „Бошко Буха“. Након седам година искуства у раду са ученицима са посебним потребама у основним школама, стручњаци ОШ "Бошко Буха" укључили су и нашу школу у програм подршке инклузивном образовању. Погледајте детаљније...

 

Приступите ЕсДневнику
Омогућило Министарство просвете, науке и технолошког развоја