Menu

Oгледни час у одељењу 3/1

Дана 23. септембра 2024. године у одељењу 3/1 одржан је огледни час са циљем примене технике „Шест шешира за размишљање“ ради подстицања критичког мишљења код ученика. Наставна јединица била је обрада басне „Цврчак и мрав“.

Техника „Шест шешира за размишљање“, коју је развио Едвард де Боно, је коришћена за подстицање ученика да приступе проблему из различитих углова. Шешири су коришћени као симболични алати за вођење дискусије:

  • Бели шешир: Ученици су изнели чињенице и информације о басни.
  • Црвени шешир: Ученици су изразили своја осећања према ликовима.
  • Црни шешир: Користећи овај шешир, ученици су анализирали негативне стране понашања ликова.
  • Жути шешир: Овде су ученици истраживали позитивне аспекте понашања ликова.
  • Зелени шешир: Ученици су били подстакнути да баве креативним радом и осмисле песму.
  • Плави шешир: Овај шешир је коришћен за резиме и закључивање. Ученици су сумирали шта су научили током часа и које су поуке.

Техника „Шест шешира за размишљање“ показала се као изузетно корисна у подстицању различитих облика размишљања ученика. Ученици су били веома ангажовани и мотивисани да учествују у дискусији. Ова техника ће бити корисна у даљем раду на развоју критичког мишљења и комуникацијских вештина.

Час је водила Марија Ђурђевац, а присуствовала је учитељица Љиљана Опачић.