Охрабривање – час превентивно-корективног рада уз употребу дигиталних алата

У оквиру рада ученика којима је потребна додатна подршка 2. јуна 2023. одржан је час корективно-превентивне вежбе „Охрабривање“ кроз саветодавно-инструктивни рад. На овом часу дефектолог Горана Вукић применила је дигиталне алате којима су наше колеге овладале на Еразмус + пројекту и представиле колективу саме алате и начин примене у настави. Циљ овог часа је био проширивање старих и усвајање нових знања о руковању апликацијама, коришћење интернета у образовне сврхе, отклањање или ублажавање сметњи у развоју у области говорно-језичког и когнитивног функционисања, интерперсоналне комуникације и социјалних интеракција и подстицање развоја одређених психичких и физичких функција. Овај час реализован је у корелацији са информатиком и српским језиком и књижевношћу.

Продукт рада са овог часа показао је да је ученица шестог разреда В. З, успешно користила и развијала креативно и стваралачко мишљење, ојачала своје самопоуздање, самостални рад стимулисан, као и самоактуелизација личности.

У уводном делу часа ученица је уочавала разлике између различитих текстова и именовања романа, уочавала облике приповедања, особине романа које ће јој помоћи да препозна ову књижевну врсту, као и да ли је роман интересантнији уколико има више или мање илустрација. У овом делу часа ученица се подсетила основних особина стрипа.

У главном делу часа дефинисано је шта је стрип и како се ствара добар стрип: лепо цртати, осмислити одговарајући текст уз фотографију, могућност откривања осећања јунака који су нацртани, што је могуће уз стављање у улогу јунака у стрипу. У овом делу часа ученица је уочила и како се преноси звук у стрип, а уз помоћ алата Adobe express.

Након дискусије како се може направити стрип, шта ученицу мотивише и радује, заједнички је направљен сценарио за њен стрип (причу) и прегледане фотографије у телефону. Прича је заједнички осмишљена. Уз помоћ апликације Comica (наставник је подршка ученику у преузимању апликације и објашњењу како апликација ради) ученица је самостално креирала стрип и играла се разним могућностима које је имала у апликацији.

У завршном делу часа ученица је послала наставници своју причу-стрип путем вибера, те је прича и одштампана. За домаћи задатак ученица треба да направи нови стрип и пошаље наставници (тема је предложена, али се може и променити).