Инклузија значи смањивање свих препрека у образовању за све ученике.
У образовном систему, под инклузијом се подразумева препознавање и признавање разлика између деце и њихово коришћење као ресурса у циљу давања подршке детету.
Деца којима је потребна додатна подршка у образовању могу бити деца која имају развојне сметње, деца са инвалидитетом, деца из маргинализованих/социјално осетљивих група, деца која имају проблеме у понашању, даровита деца, деца мигранти и др.
Основна начела на којима се темељи инклузивно образовање су:
Додатна подршка у образовању се остварује на различите начине:
Важан аспект квалитетног инклузивног образовања је и сарадња са родитељима. Родитељи су равноправни чланови тимова за додатну подршку ученицима и својим ангажовањем и залагањем доприносе квалитетнијем напредовању свог детета у школској средини.
Координатор | Чланови | Члан Савета родитеља |
---|---|---|
Бранка Митровић Јосиповић |
Марија Тодоровић
Лидија Влајковић Горана Вукић Гордана Поповић |
Милена Митић, представник 8/1 |
Одељенске старешине ученика који похађају наставу по ИОП-у | ||
Педагог, помоћнок директора и директор су такође укључени у рад Тима за инклузивно образовање као сарадници. |
План Тима за инклузивно образовање за шкослку 2022/2023. годину
Ранији текстови о инклузији
1. Дефектолог у нашој школи »»