Полазак детета у школу
Полазак у школу подразумева велике промене у животу Вашег детета и породице. Тај период може донети са собом различита осећања: радост, узбуђење, али и страх, неизвесност и нервозу.
Породица детета, а нарочито родитељи, игра значајну улогу у пружању подршке детету у привикавању и адаптацији на школску средину. Деца која прођу кроз искуство поласка у школу успешно, имају боље шансе да се осећају самопоуздано, мотивисано за учење, као и да имају добре односе са вршњацима и да развију осећање припадности групи.
Полазак у школу не подразумева само први дан школе, већ и процес припреме за школу који траје и до годину дана пре поласка и наставља се током првих недеља и месеци школе.
Свако дете ће реаговати на ову промену на себи својствен начин. Код неког детета ће преовладавати осећање узбуђености и жеље да се науче нове ствари и стекну нови пријатељи, док ће код друге преовладати осећање страха. Како бисте помогли свом детету, можете са њима поделити сопствена искуства поласка у школу и различита осећања које сте тада осећали.
У сарадњи са учитељима и стручним сарадницима школе (психологом и педагогом), свом детету можете пружити подршку и тако што ћете му помоћи да развије своје социјалне и емоционалне вештине као и радне навике и адекватан приступ учењу и остваривању школских задатака.
Подршка детету у овим областима значајно ће допринети њиховом менталном здрављу и општем благостању.
Главне промене
Полазак у школу представља значајну промену у односу на претходно искуство и структуру дневних активности детета, а посебно у области његових обавеза и дужности. Ове промене се могу поделити у оквиру следећих категорија:
Промене у физичком окружењу –распоред и изглед просторија у школи, број друге деце и наставника, итд.
Правила и структура активности – активности су више структурисане у односу на предшколско образовање, односно постоји тачно дефинисано време за учење и рад, одмор, ужину, различита правила понашања у учионици, сали за физичко васпитање, стајање у реду, подизање руке како би се добила реч, обавеза израде домаћих задатака, итд.
Односи са вршњацима и учитељима – упознавање са новим вршњацима, комуникација са децом различитих узраста, учитељима и наставницима, одвајање од васпитачице, стварање адекватног односа са учитељем/учитељицом, итд.
Усвајање знања и учење – прелазак на формалан начин учења, стурктурисано учење и активности, већи степен независности, итд.
Школски психолог - Маја Добросављевић
Повратак на страну Родитељи |