Дефектолог у нашој школи
Од 1. септрембра 2017. године у нашој школи ради и дефектолог-олигофренолог из ОШ „Бошко Буха“. Након седам година искуства у раду са ученицима са посебним потребама у основним школама, стручњаци ОШ "Бошко Буха" укључили су и нашу школу у програм подршке инклузивном образовању.
Ко је дефектолог? | Корективно-превентивни рад | Реедукација психомоторике | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Дефектолог је стручњак који ради са децом са различитим врстама развојних проблема.
Уколико се у развоју (моторном, сазнајном, језичком или социо-емоционалном) детета примете драстична одступања која га чине ДРУГАЧИЈИМ у односу на његове вршњаке, врло је важно да се реагује на време и потражи помоћ стручњака, јер је то од изузетног значаја. Што се раније крене са радом са дететом и подстицајем развоја, могућности за постизање добрих резултата су већи. |
Корективно-превентивним радом (дефектолошким третманом) подстиче се стимулација развоја сваког детета у оквиру његових индивидуалних способности, тако што се паралелно ради на максималном развоју постојећих потенцијала детета са једне стране и на ублажавању или отклањању постојећих сметњи, са друге стране.
Сваки третман почиње активностима које организује дефектолог. Посао дефектолога је да сагледа дете у његовој телесности кроз покрет, игру и начин постојања у друштвеном окружењу. На основу тога се организују сасвим једноставне активности које уједначавају, усавршавају или пак буде сензорне дражи (видне, слушне, тактилне, кинестетичке) и стимулишу даљи развој. Вежбе се изводе индивидуално. Када дете обради ове сензорне дражи, постаје свесније себе и света око себе, активности се даље настављају на вишем нивоу преко реедукације психомоторике и развоја говора и језика. |
Реедукација психомоторике је метод којим се преко тела односно чула и покрета обнављају дететова искуства о себи, о себи у односу на другог, на простор и време.
Вежбе реедукације психомоторике омогућавају да се преко сензомоторних и психомоторних схема акција и овладавањем представног нивоа мишљења дође до појмова. Ове вежбе подстичу развој код деце и основни су принцип приступа третманима поремећаја дискогниције, рехабилитацији сензомоторних оштећења, менталне ретардације, раних поремећаја понашања и сметњи у развоју говора. Превентивна улога реедукације психомоторике је подстицање развоја осећајне и сазнајне области живота детета чиме се спречава додатна појава развојних поремећаја у наведеним областима. Теоријска основа реедукације психомоторике је неуропсихологија. Дефектолошка дијагностика процењује ниво организованости психомоторике на основу којег се планира и спроводи третман – корективно-превентивни рад. |
Аутор текста Горана Вукић, дипл. дефектолог-олигофренолог, специјалиста медијације
Повратак на почетну страну |